Monday, April 21, 2008

Barack online - The Speech Song, nowy gatunek spotu

Kampania Baracka Obamy czerpie całymi garściami z osiągnięć ostatniej kampanii wyborczej we Francji. To tam kluczowe okazały się nowoczesne narzędzia komunikacji. Dzisiejsze doniesienia pokazują, że pojawił się nowy gatunek spotu wyborczego, który za słynnym utworem "Everybody's free (to wear a sunscreen)", nazwałbym "The Speech Song". Dzisiejsza RZ wspomina o dwóch nowych materialach video, z wykorzystaniem celebrities, umieszczonych na portalu youtube.com:

Oto pierwszy:



Oto drugi:



Dla porównania fragment filmu fabularnego Wag The Dog, z roku 1997.



W ramach drobnej prywaty produkcja PiS Sopot anno domini 2006



Oraz w ramach promowanie konkurentów - odpowiedź spin doctorów skarbnika PO na Pomorzu, prezydenta Sopotu Jacka Karnowskiego



Teledysk jako narzędzie walki w kampanii wyborczej nie jest niczym nowym, jednak serwisy Web2.0 powodują, że można to narzędzie stosować zarówno na poziomie samorządowej kampanii w małym mieście, jakim jest Sopot, jak i w globalnej kampanii wyborczej mającej wyłonić prezydenta światowego mocarstwa.

Chcę jednak zwrócić uwagę czytelników na pewną subtelność bardzo istotną z punktu widzenia planowania przekazu komunikacyjnego. Speech song w wersji Obamy, jest kreatywnym majstersztykiem ze względu na dyskretne zderzenie utworu muzycznego z treścią przemówienia. Speech song pozwala ocalić w przekazie medialnym te treści wystąpienia polityka, które mogą padać ofiarą nadgorliwych montażystów, czy niecierpliwego kciuka na pilocie. Jestem przekonany, że to narzędzie będzie powracać zarówno w tej, jak i w następnych kampaniach wyborczych.

Natomiast wczorajsza deklaracja Scarlet Johanson "I'm engaged to Obama", czyli "Jestem zaręczona z Obamą" - dodajmy szczęśliwie żonatym, to kolejny z elementów budowania wizerunku atrakcyjnego i seksownego mężczyzny. Ten element, do tej pory nie był stosowany w kampaniach wyborczych w USA. W tym roku pojawił się z prostej przyczyny. Konkurentem Obamy jest kobieta i na tym boisku wygrać jej będzie bardzo trudno.

Tutaj również lody przełamała zeszłoroczna kampania prezydencka we Francji. Sarkozy swoją woltą małżeńską wprowadził zupełnie nową jakość i pchnął post-politykę ery multimediów na następny etap. Od tego momentu globalne kampanie wyborcze nie będą mogły odbyć się bez kolejnych mutacji Carl Bruni.

3 comments:

Anonymous said...

Skoro interesujesz się sportem i polityką, to polecam okładkę nowego Time'a, zainspirowaną spotami NBA.

__ said...

dziekuje, moze Pan podeslac link. Nie moge znaleźć na stronie www.

Sposób wykorzystania koszykówki w tej kampanii jest bardzo nowatorski, właśnie zbieram materiały do wpisu na ten temat.

pozdrawiam

MR

Anonymous said...

http://www.time.com/time/covers/0,16641,20080505,00.html

Nie użyłem formy 'Pan', bo jestem młodszy wiekiem.
Pozdrawiam (również absolwent 3lo ;)